09 noviembre 2011

Morriña.

Un gran sorriso invadiu a miña na última clase que tivemos, non é común escoitar en Madrid uns poemas de Celso Emilio Ferreiro recitados en galego, e a sensación que me produciu foi dun gran sentimento de saudade e morriña.
Sen dúbida, gústame ter estes sentimentos, significan que por moito que me entusiasme coñecer e vivir en novos lugares sempre sentirei Galicia como a miña terra e seguirei sorrindo todas a veces que a recorde.

Quero compartir, ademais dun dos poemas de Celso Emilio Ferreiro lidos na clase, un dos poemas que máis me gustan;  Negra Sombra de Rosalía de Castro.

Ti e máis eu.

(Non falemos dos bobos
que tódolo adeprenden nos libros.
Non falemos dos parvos
con cara de domingo;
nin dos sapientes memos,
nin dos túzaros listos,
nin do eterno mal gusto
dos probes novos ricos.)

Falemos de tí e de min
xa que vivimos.

Tí i eu nos ventos
e nos solsticios.

Tí i eu nos bosques
e nos ríos.

Tí i eu, historia
de corpos nidios.

Tí i eu, saudade
de albores íntimos.

Tí i eu sin tempo
polo tempo que imos.

Tí i eu cantando,
chorando e rindo.

(Celso Emilio Ferreiro)



Negra Sombra.

Cando penso que te fuches,
negra sombra que me asombras,
ó pé dos meus cabezales
tornas facéndome mofa.

Cando maxino que es ida,
no mesmo sol te me amostras,
i eres a estrela que brila,
i eres o vento que zoa.



Si cantan, es ti que cantas,
si choran, es ti que choras,
i es o marmurio do río
i es a noite i es a aurora.



En todo estás e ti es todo,
pra min i en min mesma moras,
nin me abandonarás nunca,
sombra que sempre me asombras.



(Rosalía de Castro)

1 comentario:

Anónimo dijo...

He de reconocer que el gallego es muy lírico y queda precioso en unos versos. Pero, como buena castellana, me llegan más los poemas que hablan de mi tierra. :)